UA-177212398-1
 
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • LinkedIn

Alcoolul în dieta ketogenică

Care băuturi alcoolice sunt low-carb, cu glucide puține? Care sunt opțiunele cele mai bune pentru dieta ketogenică și care sunt cele mai comune greșeli? Acest ghid vă va spune tot ceea ce trebuie să știți.

În primul rând: consumul prea mare de alcool poate încetini pierderea în greutate și poate limita sau reduce beneficiile obținute într-o dietă low-carb. Alcoolul este consumat de organism primul, de aceea se încetinește scăderea în greutate.

În orice caz, consumul de alcool cu moderație nu poate crea probleme majore în dieta low-carb. Opțiunile de băuturi cu conținut redus de glucide sunt: vinul, vinul spumant, șampania și cele spirtoase, cum ar fi whiskey-ul, vodca și țuica. Care ar fi băuturile care abundă în glucide? Berea și cocktail-urile cu zahăr sau diverse siropuri. 

vin bere.jpg
Champagne
Vinul roșu
Vinul alb
Berea

Fiecare număr reprezintă gramele de carbohidrați pentru un pahar tipic băuturii corespondente. Un pahar de șampanie (champagne) sau vin spumos, varianta sec, este cea mai săracă băutură în carbohidrați, având aproximativ 1 gram. Vinurile seci, roșii și albe au în jur de 2 grame pentru un pahar. O bere normală are cam 13 grame de carbohidrați!

Vinul

Dacă sunteți într-o dietă moderată low-carb (20-50 grame de carbohidrați pe zi) vinurile seci pot fi consumate cu moderație în mod obișnuit (max. un pahar pe zi). Dacă sunteți într-o dietă ketogenică strictă (sub 20 grame de carbohidrați pe zi), un pahar de vin poate fi consumat ocazional, fără a crea mari probleme. Dacă observați că nu pierdeți din greutate sau nu vă este bine, opriți consumul de vin.

Un pahar de vin sec, conține aproximativ 0.5 grame de glucide, pe lângă care se adaugă din procesul de fabricație al vinului alți carbohidrați, cantitatea acestora ajungând la 2 grame. Este puțin probabil ca un pahar de vin să aibă un impact semnificativ asupra zahărului din sânge. 

   

Vinurile mai dulci, cum ar fi Riesling și Traminer au cam 4 de grame de carbohidrați pe pahar consumat, iar vinurile dulci pot conține mai multă fructoză, acestea având 5 grame de carbohidrați pe pahar consumat.

 

Berea

   

Din păcate, berea nu este recomandată în dieta ketogenică. Datorită hameiului, cerealelor fermentate și drojdiilor din compoziție, berea este, într-un fel, precum o pâine lichidă. Consumul de bere duce la o creștere a taliei abdominale (”burta de bere”) și declanșează obezitatea. Nu este o bună alegere pentru cei care vor să slăbească sau pentru bolnavii de diabet. Oricum, numărarea carbohidrațlor este diferită în funcție de fiecare brand de bere, însă pot exista câteva opțiuni low-carb. 

Spirtoasele - câți carbohidrați au?

Spirtoasele.jpg

 

Whiskey-ul, vodka, brandy-ul, gin-ul, tequila și alte băuturi alcoolice spirtoase au, de regulă, zero carbohidrați, deci în principiu nu afectează dieta ketogenică. Nu adăugați în acestea sucuri, siropuri ori alte produse care conțin zahăr. Spre exemplu, adăugarea apei tonice cu conținut de zahăr peste gin, ginul neavând carbohidrați, va face ca un pahar de gin tonic să ajungă la 16 grame de glucide. Vodka se poate combina cu sifon, lime și gheață, rezultând o băutură estivală cu zero glucide.

Se poate bea gin tonic și cu apă tonică fără zahăr (îndulcită cu îndulcitori artificiali), dar este nevoie de o atenție sporită referitor la consumul  de îndulcitori sintetici.

 

Nu combinați vodka cu sucul de portocale, nu este o alternativă sănătoasă, căci conduce la consumul a 28 de grame de carbohidrați. De asemenea, romul combinat cu băuturile de tip cola poate fi dezastruos pentru dietă, atingându-se, astfel, 39 de grame de carbohidrați consumați.

sursa: https://www.dietdoctor.com/low-carb/alcohol