UA-177212398-1
 

Fructele în dieta ketogenică

Fructele de pădure

alimente recomandate site.jpg
Zmeura
Murele
Căpșunile
Afinele

Numerele de lângă alimente reprezintă cantitatea de carbohidrați digestibili (fibrele nu se calculează) la 100 de grame.

Zmeura, murele și căpșunile pot fi consumate în cantități mici într-o dietă strictă keto și cantități puțin mai mari într-o dietă low-carb.

Fructele

fructe.jpg
Ananas
Mango
Pepene roșu
Pepene galben
Cocos - pulpa
Kiwi
Măr
Portocale
Piersici
Prune
Lămâi
Clemetine
Cireșe
Pere
Struguri
Banane

Deci să vorbim despre fructe.

După cum se poate observa mai sus, fructele au în compoziția lor carbohidrați (cei mai mulți sub formă de fructoză). Fructele sunt ”bomboanele naturii”. Problema fructelor o reprezintă cantitatea și greutatea lor. Un măr mediu, spre exemplu, are cam 150 de grame și poate conține aproximativ 18 grame de carbohidrați.

    Câte fructe putem consuma?

Aceasta înseamnă că într-o dietă keto low-carb (<20 de grame pe zi) se pot consuma câteva fructe de pădure, iar ocazional o prună sau câteva cireșe. În schimb, poate fi consumată o cantitate mai mare de verdețuri și legume. Se pot astfel înlocui nutrienții din fructe. La o dietă keto moderată (20-50 grame de carbohidrați pe zi) e necesar să fim atenți la cantitatea de fructe. La o dietă liberală low-carb (50-100 grame de carbohidrați pe zi), două sau trei fructe pe zi vă vor asigura o cantitate destul de mare de carbohidrați.

Din imaginea de mai sus rezultă că bananele și strugurii sunt cele mai bogate fructe în glucide.

    Top 10 fructe low-carb

Ocazional, dorim să consumăm fructe, dar în același timp să nu ne abatem de la dieta keto.  Care ar fi cea mai bună opțiune?

Mai jos am enumerat fructele cu cele mai puține glucide, clasamentul fiind făcut pe baza carbohidraților neți per porție.

 

  1. Zmeura – 60 grame conțin 3 grame de carbohidrați.

  2. Mure– 70 grame conțin 4 grame de carbohidrați.

  3. Căpșuni – 100 grame conțin 6 grame de carbohidrați.

  4. Afine– 50 grame conțin 6 grame de carbohidrați.

  5. Prune – 80 grame conțin 6 grame de carbohidrați.

  6. Clementine 75 grame conțin 7 grame de carbohidrați.

  7. Kiwi – 70 grame conțin 8 grame de carbohidrați.

  8. Cireșe – 90 grame conțin 9 grame de carbohidrați.

  9. Pepenele galben – 160 grame conțin 11 grame de carbohidrați.

  10. Piersici – 150 grame conțin 13 grame de carbohidrați.

 

Prin comparație, o portocală medie are cam 15 grame de carbohidrați, un măr mediu are cam 18 grame de carbohidrați, iar o banană medie are cam 25 grame de carbohidrați.