UA-177212398-1
top of page

Cu ce ne ajută dieta keto/low-carb?

Multă lume mă întreabă de ce sunt așa de hotărâtă în promovarea dietei ketogenice/low-carb. Că sunt și alte diete, și mai ușoare, și cu mult mai puține grăsimi... Sunt de acord cu faptul că noi, oamenii, suntem unici, iar dieta este personalizată. De aceea a apărut meseria de nutriționist. Am urmat un astfel de curs, deoarece este necesar să ne cunoaștem corpul și nevoile. Cursul în sine era gândit pe metoda tradițională de hrănire, urmând piramida alimentară arhi-cunoscută, dar cu mare atenție la gramaje și la grăsimi. Iar mișcarea era considerată esențială. Oricum, cel mai important lucru pe care l-am aflat, în afara cunoștințelor de specialitate, este că majoritatea dintre noi mâncăm prea mult. Am căzut pradă consumismului și a supermarketurilor care propun tot felul de oferte tentante.


Împreună cu soțul meu am ajuns la dieta aceasta și ne-am oprit la ea, deoarece nu mai pridideam cu problemele de sănătate. Și am căutat pe internet tot felul de soluții. Soțul meu are diabet de tip 1 și orice ar fi făcut, glicemiile nu erau în limitele indicate de medici. Așadar, singura soluție viabilă era reducerea drastică a carbohidraților, ca să nu mai fie nevoie de atât de mult aport suplimentar de insulină în corp. Dieta keto/low-carb era deja aplicată cu succes la o clinică particulară în S.U.A., în care pacienții cu diabet de tip 2 se vindecă. Alături de această dietă, ar fi ideal și postul intermitent, în măsura în care e posibil acest lucru. În acel interval de post alimentar de poate consuma apă la discreție, ceai neîndulcit sau supă de oase strecurată, care previn deshidratarea sau senzația de foame.



Cea mai grea s-a dovedit renunțarea la pâine, dulciuri cu zahăr și fructe. Am mers treptat și ne-am adaptat din mers, gătind acasă rețete fără zahăr, fără ulei de floarea-soarelui (inflamator), fără făinuri din cereale (doar făină de cocos, de migdale, psyllium). Dintre fructe sunt admise fructele de pădure ( un pumn pe zi, ca măsurătoare rapidă): căpșuni, coacăze, afine, mure, cătină, coarne, porumbe. Acestea sunt pline de vitamine, dar nu sunt la fel de bogate în fructoză ca strugurii, prunele, bananele etc., așadar optime pentru stilul de viață ales de noi.



Pentru că dieta aceasta nu are restricții la ouă, am redescoperit cu bucurie acest aliment complet, pe care până deunăzi îl serveam mai rar, deoarece în dieta clasică este cunoscut faptul că mărește valoarea colesterolului.




Urmăm de peste trei ani această dietă și ne simțim mai bine ca niciodată. Corpul s-a eliberat, ne-a revenit energia și pofta de viață. Nu am fost conștienți că tandemul carbohidrați-grăsimi-proteine poate face atâtea ravagii în organism. Combinarea lor inteligentă e cheia sănătății noastre.


Despre dieta ketogenică/low-carb, dar și despre rețete variate puteți citi mai multe în cartea pe care am scris-o împreună,UPGRADE. Viață activă și fericită în stil keto/low-carb, Editura Charisma, 2020, ca să împărtășim bucuria descoperirii unui mod de viață mai echilibrat, mai armonios, mai fericit, pentru a fi de folos cui dorește să încerce o schimbare benefică în viața lui.




128 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page