UA-177212398-1
top of page

Despre zahăr, dar nu de bine


În ultimii 50 de ani, s-a observat o creștere a incidenței bolilor de metabolism (în special a diabetului), a obezității, precum și a bolilor cardiovasculare. Multă vreme, oamenii au crezut că grăsimile din alimentație, în cantitate excesivă, au condus la această stare de fapt.


Deoarece problemele de sănătate ale populației deveneau tot mai ample, iar numărul bolnavilor din ce în ce mai mare, în special în cadrul țărilor dezvoltate economic, oamenii de știință și corpul medical au început să cerceteze această stare de fapt.


S-a constatat că industria zahărului a cunoscut o creștere semnificativă, iar reclamele comerciale deosebit de apetisante la dulciurile industriale promovate asiduu de către mass-media, au condus la o creștere a consumului de zahăr anual pe cap de locuitor în SUA, de la câteva kilograme la 36 kg anual, ceea ce este enorm.


Zahărul se ascunde în toate alimentele dulci și băuturile răcoritoare din comerț. Chiar și unele medicamente conțin zahăr. Sunt cel puțin 61 de denumiri ale zahărului, iar părerea unora că zahărul brun ar fi mai sănătos, este complet eronată.


Rareori zahărul este consumat în formă pură. El conferă gustul dulce tuturor preparatelor alimentare dulci, a celor de cofetărie etc., și asociat cu făina albă intens procesată, precum și cu grăsimile trans, cum ar fi margarina, constituie o adevărată “bombă” pentru organism, și cu excepția unei senzații de plăcere imediate, vine la pachet cu îngrășarea și cu o poftă nestăvilită de dulciuri în continuare.


Ce se întâmplă în organism atunci când consumăm un croissant cu ciocolată, de pildă?

Corpul secretă mai multă insulină, iar când aceasta scade, după două-trei ore, reapare senzația acută de foame. Și iar simțim nevoia de a consuma același tip de hrană. Zi după zi procedând astfel, vom observa după câteva luni că nu ne mai încap hainele din garderobă. Unii dintre noi vom merge la sală sau la alergări, doar-doar vom putea rezolva problema.


Foarte puțini oameni reușesc să-și schimbe stilul de viață. Pe de o parte, e foarte bine să ai o viață organizată, cu un program de activitate ferm, dar pe de altă parte trebuie să ai mare grijă ce consumi atunci când petreci mult timp la lucru. În acest sens, de mare folos este fie pachețelul cu mâncare de acasă, pregătit de cu seară, fie să comanzi mâncare hrănitoare, consistentă și care nu îngrașă.


Așadar, eliminarea zahărului din alimentație, precum și alegerea cu grijă a hranei, vor asigura atât energia de care are nevoie organismul, cât și un corp zvelt și sănătos.

57 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page