UA-177212398-1
top of page

Farfuria echilibrată în dieta ketogenică/low-carb

Dacă ai ales deja sau dorești să experimentezi stilul de viață keto/low-carb, este bine să ții cont de procentele zilnice ale principalilor macronutrienți: 70% grăsimi, 25% proteine și doar 5% carbohidrați.


Termenul de “low-carb” se referă la un conținut redus de carbohidrați, adică nu o dietă keto în sensul strict al cuvântului, procentul glucidelor putând ajunge la 10-12%. Este mai ușor de urmat genul acesta de dietă și de transformat în stil de viață, deoarece este mai permisivă și ca atare mai ușor de ținut.


De asemenea, este ideal să consumi hrană din surse naturale locale și în funcție de sezonalitatea produselor. În acest fel, consumi produse proaspete și poți adapta rețetele în funcție de sezon, ceea ce asigură un dinamism dietei și previne plictiseala. În felul acesta, organismul preia din alimente necesarul de vitamine și minerale.

Oriunde ești, acasă ori la serviciu, și dorești să mănânci keto/low-carb, e bine să ai în vedere faptul că mai mult de jumătate din farfuria echilibrată trebuie să conțină grăsimi naturale (avocado, nuci macadamia, ulei de măsline sau de cocos, unt, bacon, smântână grasă, brânză grasă etc.), un sfert proteine (ouă, carne, ciuperci, nuci etc.) și un sfert legume (conopidă, broccoli, varză, sparanghel, varză de Bruxelles, fasole verde, salată verde, ceapă, usturoi, ridichi, castraveți, ardei, roșii cherry, andive, măsline etc.). Rămâne să alegi varianta optimă, după propria dorință și să-ți creezi în fiecare zi farfuria perfectă și gustoasă.


În cadrul acestui program de nutriție atenția este îndreptată spre numărul de carbohidrați, care trebuie să fie cât mai mic, și nu spre numărul de calorii.


Însoțită de apă suficientă pe timpul zilei (în jur de 30 ml apă/kg corp, adică aproximativ 1.8 l de apă la 60 kg), precum și de mișcare fizică ( minim 30 de minute la două zile), farfuria echilibrată îți va impulsiona ritmul de lucru și stilul de viață. Merită să încerci măcar 14 zile. Mult succes!


Pentru a-ți fi mai ușor să recurgi la dieta keto/low-carb, poți comanda cartea UPGRADE Viață sănătoasă și fericită în stil keto/low-carb, apărută la Editura Charisma în 2020, în care vei găsi 100 de rețete, un prim pas spre stilul LCHF. (puțini carbohidrați, multe grăsimi).

284 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page