UA-177212398-1
top of page

Organizarea aduce un plus de sănătate


După cum la serviciu sau la școală urmăm un program de lucru stabil, car vine la pachet cu performanța, în același mod ar fi de dorit să ne planificăm și timpul petrecut la cumpărături și în bucătărie.


Ideal ar fi ca în fiecare weekend, preferabil vineri, să ne gândim ce am dori să pregătim de mâncare pentru săptămâna viitoare. În acest scop, ne putem face o listă de cumpărături și să ne aprovizionăm cămara și frigiderul, ca de sâmbătă să putem “aranja” nutrițional măcar prima jumătate a săptămânii viitoare.


Pentru acest lucru, este necesar să avem în vedere produse proaspete care ne furnizează energie și sănătate. Sunt două categorii de produse, de aceea utilizăm două spații distincte pentru depozitare: cele pentru frigider, respectiv alimentele pentru cămară. Este preferabil ca spațiul destinat cămării să fie răcoros și întunecat, pentru o păstrare optimă a caracteristicilor organoleptice a alimentelor pe tot parcursul anului.


Categoriile de alimente care se pot consuma în dieta keto/low-carb sunt următoarele:


1. de păstrat la frigider: carne, grăsimi, legume, lactate și fructe;


- tipuri de carne: bacon, carne de pui, rață, carne tocată, antricot de vițel, jumări de porc, coaste de porc, miel, cârnați, creveți, somon, ton, limbă de vițel și de porc, pipote și inimi de pui;

- legume: broccoli, conopidă, țelină, zucchini, dovlecei, varză de Bruxelles, varză, castraveți, vinete, ardei, ciuperci, sparanghel, avocado, salată, ceapă, usturoi, legume pentru ciobe, măsline, lămâi, limete, fructe de pădure;

- lactate: smântână grasă, smântână pentru frișcă neîndulcită, unt gras (peste 80%), cremă de brânză, brânzeturi (parmezan, cașcaval, brânză);

- ouă (preferabil de casă, sau notate cu 0 sau 1);

- mâncarea gătită.


2. de ținut în cămară:

- uleiuri: ulei de cocos, ulei de măsline, ulei de avocado, ulei de susan, ulei MCT;

- nuci și semințe: nuci pecan, nuci românești, migdale, alune, macadamia, semințe de chia;

- alte produse: ciocolată neagră, cacao pudră, lapte de cocos, făină de migdale, făină de cocos, îndulcitori (eritritol, stevia), unt de migdale, unt de arahide, sos picant (sriracha).


Așadar, în funcție de meniurile alese cu grijă pentru săptămâna următoare, se pot cumpăra și pregăti o multitudine de rețete delicioase și hrănitoare, menite să ofere energie, entuziasm și sănătate pe tot parcursul săptămânii.


Idei de rețete keto/ low-carb se pot găsi și în cartea Upgrade.


Spor la sănătate!

80 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Commentaires


bottom of page